Azzedine Alaïa’s art

DSCF2220

Obecala sam vam prenijeti dojmove s izlozbe Azzedinea Alaïae koju sam nedavno posjetila. Nadam se da cete uzivati u kreacijama koje sam kradmice uspjela slikati 🙂 Pariški modi raj, muzej Galliera posljednje četiri godine bio je zatvoren zbog radova. Muzej je otvorio vrata javnost u rujnu 2013. predstavljajući prvu parišku retrospektivu Azzedinea Alaïae na kojoj se prikazuje kreativni razvoj ovog umjetnika kroz 70 ak njegovih kreacija.

DSCF2221

Madame Grès bila je poznata po specifičnom doživljavanju svojih kreacija. Svatko tko poznaje njen rad svijestan je da je bila inspirirana odjećom arhajske Grčke. Međutim to nije sve. Ona je bila jedna od prvih dizajnera koji su svoje produkte doživljavali kao skulpture. Spominjem je ovom prilikom prvenstveno zato da bih na temelju tog aspekta povukla paralelu s Tunižaninom Azzedineom Alaïaom koji je 50.-ih godina došao u Pariz kako bi se ispraksirao kao modni dizajner te potom  odlučio napraviti pravo malo modno carstvo. Alaïa je u rodnom Tunisu na Akademiji lijepih umjetnosti studirao kiparstvo stoga ne čudi što je njegovo prvotno obrazovanje utrlo putove skulptorskom pristupu  modi.

DSCF2223

Kao dječak Azzedine je odlazio gospođi Pineau koja je prepoznala njegovu sklonost ka umjetnosti i potakla ga da upiše Akademiju. U njenom domu imao je priliku listati Vogue i diviti se haljinama s potpisom Diora i Balenciage. Nakon toga bi pokušao nacrtati ono što je vidio ali ne na način da bi preslikavao po sjećanju, već s dubokim razumijevanjem kojim je htio prodrijeti u tajne korzeta, golih leđa i svega onoga što se na prvu čini posve logičnim. Stalni popis Azzedineove klijentale kojoj je šivao po mjeri gotovo 20 godina u svom malom pariškom ateljeu  može se pohvaliti legendarnim imenima poput onog spisateljice Louise de Vilmorin, glumice, pjevačice i modela Arletty i nezaobilazne Grete Garbo. Danas je omiljeni dizajner mnogih modela i slavnih ljudi s kojima je nerijetko i prisan prijatelj.

DSCF2233

DSCF2242 IMG_1218

Uvijek odjeven u crno i to u za njega već prepoznatljvu košulju s kineskim motivom ovaj dizajner koji je klasičnoj eleganciji dao suptilnu sexy notu odabran je kao uvertira novoj sezoni poznatog pariškog muzeja mode i modne povijesti smještenog u palači Galliera po kojoj i nosi ime. Kronološka retrospektiva posvećena radu Azzedinea Alaïae započinje s njegovim prvim samostalnim kreacijama nastalima 1979. Dvadesetak godina Alaïa je pekao zanat kao krojač kod Diora, Guy Larochea te konačno Thierrya Muglera koji mu je prijateljski pomogao da se osamostali. Azzedine se voli prisjetiti kako je na početku njegove karijere moda bila posve inovativna, slavljenička, opuštena i otkvačena. Mugler, Montana, Lacroix, Gaultier, Westwood, i Japanci Comme des Garçons i Yamamoto bili su već poznati imena s modnih pista. Kenzo je tih godina, voli se prisjetiti Alaïa, imao predivne revije na kojima su modeli plesali i smijali se poručujući da je moda  oživjela.

azzedine alaia

U dizajnerskim kuloarima je poznato da Alaïa slovi kao jedan je od rijetkih koji savršeno vlada svakom etapom nastanka pojedine kreacije. Zbog toga mu bez straha možemo prišiti naziv „posljednjeg velikog kreatora današnjice“. On spada u onu kategoriju izvrsnosti u kojoj su se u prošlosti isticali  Madelaine Vionnet i Cristóbal Balenciaga a danas Rei Kawakubo.  Poznat je po stvaranju savršenog pariškog chica čije je postulate, premda stranac, Alaïa usvojio kao pravi Parižanin.

IMG_1234

Za sebe kaže da nikada nije bio poklonik odjeće koja traje jednu sezonu već one koja dobiva predznak vječnog i neprolaznog  kao što je to slučaj s kostimom Coco Chanel koji je još i danas kultan i must have komad. Nije neobično da ga se upravo zbog želje za dugovječnošću vlastitih modela ponekad uspoređuje i s dizajnerom namještaja jer kako znamo namještaj ne mjenjamo svake sezone. Za njega je koža savršen materijal kojeg voli dovesti u vezu s drvom: ono stari ali ostaje lijepo baš kao i koža čija bogata paleta crne boje za Alaïau predstavlja nepresušnu inscpiraciju.

IMG_1235

Azzedine Alaïa jedan je od rijetkih, (ne usuđujem se reći jedini ali vjerojatno i jest jedini) koji je rekao ‘ne’ današnjem suludom i samoubilačkom ritmu koji zadaje modna industrija. Smatra da je nezdravo tako ograničavati stvaralački proces te u zadnje vrijeme sve rjeđe sudjeluje u fashion weekovima, drugim riječima samostalno predstavlja nove kolekcije neovisno o važnim datumima na modnom kalendaru prema kojem mnogi danas organiziraju živote.

IMG_1236

Ove godine nećemo vidjeti njegovu novu kolekciju budući da je bio zaokupljen postavom izložbe u Palais Galliera  koju možete pogledati do 26.1.2014. Alaïa kaže da je u modu ušao radi odjeće a ne medijskog eksponiranja i zbog toga mu skidamo šešir uz pouku da se i u današnjem svijetu može drugačije i bolje nego što to radi velika većina!

IMG_1237 IMG_1240 IMG_1241

Advertisements

Leave a Reply

Fill in your details below or click an icon to log in:

WordPress.com Logo

You are commenting using your WordPress.com account. Log Out / Change )

Twitter picture

You are commenting using your Twitter account. Log Out / Change )

Facebook photo

You are commenting using your Facebook account. Log Out / Change )

Google+ photo

You are commenting using your Google+ account. Log Out / Change )

Connecting to %s

%d bloggers like this: